Przejdź do strony głównej
Przejdź do strony głównej

 

 
2017-11-20  

Zamość Płn.
[1 z 1]

Dawniej stacja będąca węzłem normalnotorowej obwodnicy Zamościa.
Istniał tu też budynek LHS, w którym miała się mieścić siedziba spółki LHS. Tory 1435mm i budynek rozebrano pod koniec lat 90.. Do dziś po stacji pozostały jedynie perony, z których mozna było wsiąść do pociągów dalekobieżnych jadących do krajów d. ZSRR.

Strona 1Widok albumu
Rozmiar zdjęcia docelowego: 391.3 kB   Początek budowy nowej mijanki/bocznicy szerokotorowej Zamość Majdan LHS w miejscu d. stacji Zamość Północ.

Zamość, 21. czerwca 2017 r., g. 14:41
fot. Jarosław Stypa
Rozmiar zdjęcia docelowego: 745 kB  

Zamość, 22. czerwca 2015 r., g. 13:59
fot. Tomasz Ciemnoczułowski
Rozmiar zdjęcia docelowego: 735.3 kB  

Zamość, 22. czerwca 2015 r., g. 13:52
fot. Tomasz Ciemnoczułowski
Rozmiar zdjęcia docelowego: 249.3 kB   WM15-S powracajaca na Bortatycze przejeżdża obok peronu przystanku Zamość Płn.

Zamość, 15. maja 2009 r., g. 13:16
fot. Tomasz Ciemnoczułowski
Rozmiar zdjęcia docelowego: 103.8 kB   Teren dawnego przystanku osobowego Zamość Północny.
Widoczny peron przy torze szerokim, z wiatą. Zdjęcie zostało zrobione z drugiego peronu, przy którym był tor normalny.

Oś. Sitaniec (Zamość Północny), 25. września 2007 r.
fot. Krzysztof Jesionek
Rozmiar zdjęcia docelowego: 260.1 kB   Zamość Północny a raczej miejsce które miało mieć taką nazwę. Po lewej stronie widoczny tor Linii Hutniczej Szerokotorowej oraz peron przy tej linii gdzie niegdyś zatrzymywał się pociąg relacji Olkusz - Magnitogorsk. Po prawej stronie widać peron normalnotorowy, który nigdy nie spełnił swojej roli. Zamość Północny miał być nową główną stacją pasażerską dla Zamościa. W PRL zakładano, że miasto rozbuduje się w kierunku północnym i to właśnie w tym miejscy znajdzie się główna stacja osobowa. Tutaj miały dojeżdżać pociągi z Lublina z wykorzystaniem łącznicy Kolonia Zamojska - Siedliska omijającej Zawadę. Ostatecznie z planów niewiele wyszło a czy peron spełni swoją rolę przy Euro 2012? Widok z wiaduktu na drodze Zamość - Chełm. Tor normalny stanowiący normalnotorową obwodnicę Zamościa który przebiegał tutaj obok peronu został rozebrany w 2005 roku.

Zamość, 25. września 2007 r.
fot. Krzysztof Jesionek
Rozmiar zdjęcia docelowego: 189 kB   Tablica z nazwą stacji, która istniała tu jeszcze zimą 1999r oparta w krzakach o krawędź peronową. Później już jej tu nie spotkałem. Los jest więc nieznany, podobnie mojego kolegi - Jarka Girstuna, ktorego nogi widać w prawej częsci kadru.

Zamość, Grudzień 1999 r.
fot. Tomasz Ciemnoczułowski
Rozmiar zdjęcia docelowego: 47.9 kB   Przystanek osobowy Zamość Płn. - w zasadzie osobowe po LHS nie kursują, więc nic się tu nie zatrzymuje...

Zamość, 10. sierpnia 1999 r.
fot. Tomasz Ciemnoczułowski
Rozmiar zdjęcia docelowego: 208 kB   Rozbiórka budynku typu "Lipsk", który w planach budowy linii miał służyć za siedzibę Dyrekcji LHS (nigdy nie wykorzystano go w tym celu). Zdjęcie pochodzi z książki "Szerokim torem LHS".

Zamość, 10. sierpnia 1998 r.
fot. Tomasz Ciemnoczułowski
Rozmiar zdjęcia docelowego: 139.9 kB   Zachodnia głowica dawnej stacji. Po lewej tor LHS.

Zamość, 10. sierpnia 1998 r.
fot. Tomasz Ciemnoczułowski
Rozmiar zdjęcia docelowego: 182.3 kB   Rozbiórka budynku typu "Lipsk", na terenie dawnej stacji Zamość Płn.

Zamość, 10. sierpnia 1998 r.
fot. Tomasz Ciemnoczułowski
Rozmiar zdjęcia docelowego: 218.2 kB   Teren stacji Zamość Płn. czasy świetności (?) ma już chyba za sobą...

Zamość, 10. sierpnia 1998 r.
fot. Tomasz Ciemnoczułowski
Rozmiar zdjęcia docelowego: 158 kB   Dawna wschodnia głowica stacji Zamość Płn. W lewej części kadru tor normalny, w prawej - szeroki LHS.

Zamość, 10. sierpnia 1998 r.
fot. Tomasz Ciemnoczułowski
Rozmiar zdjęcia docelowego: 238.5 kB   Rozbiórka budynku typu "Lipsk", który zmontowano w czasach budowy LHS. Miała się tu miescić siedziba dyrekcji LHS, jednak nigdy tego planu nie zrealizowano. Ze względu na stan budynku PKP podjęły decyzję o jego demontażu.

Zamość, 10. sierpnia 1998 r.
fot. Tomasz Ciemnoczułowski
Strona 1
© LHS.pl 1998-2017
 
NINIEJSZY SERWIS INTERNETOWY MA CHARAKTER INFORMACYJNY I NIE JEST ZWIĄZANY Z ŻADNYM PODMIOTEM ZARZĄDZAJĄCYM I/LUB ŚWIADCZĄCYM PRZEWOZY PO LINII KOLEJOWEJ NR 65 (LHS).
NIE GROMADZIMY DANYCH NA TWÓJ TEMAT - SERWIS NIE KORZYSTA Z MECHANIZMU tzw. CIASTECZEK (COOKIES). Broadworks Engine v. 1.05