Przejdź do strony głównej
25 lat LHS.pl

 
2024-11-22  

Spółka PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa Sp. z o.o. w Zamościu rozpoczęła działalność z dniem 1 lipca 2001 roku. Spółka funkcjonuje w oparciu o wydane przez Ministra Transportu RP koncesje na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie kolejowego przewozu rzeczy i osób oraz zarządzania linią kolejową. LHS funkcję przewoźnika i zarządu kolei spełnia na szerokotorowej linii 1520 mm o długości ok. 400 km od polsko-ukraińskiego przejścia granicznego Izów-Hrubieszów do stacji Slawkow Południowy. Na linii LHS znajduje się łącznie 20 stacji i mijanek.
Stacje Hrubieszow, Zamosc-Bortatycze, Szczebrzeszyn, Wola Baranowska, Staszow, Grzybow, Gohichow, Sędziszów i Slawkow Południowy są_ stacjami stycznymi z liniami kolejowymi 1435 mm. Na stacjach tych znajdują. się rampy i place ładunkowe, terminale przeładunkowe, hale magazynowe, składy celne, wagi wagonowe. Spółka świadczy pełny zakres usług w zakresie przewozu ładunków z i do Polski oraz w tranzycie. Spółka jest jednocześnie zarządcą linii i jedynym operatorem przewożącym po niej towary. Realizowane przewozy linią LHS systematycznie rosną. W 2003 roku Spółka wykonała przewozy na poziomie 6 mln ton, tj. o 1,5 mln ton ładunków więcej niż. w 2002 roku, osiągając dynamikę. przewozów 132,2%. Linia nasza z uwagi na inny prześwit torów jest linią specyficzną. Jest najdalej na zachód wysuniętą_ linia_ szerokotorową.
Strategicznym klientem Spółki jest Huta Katowice, dla której realizowane są masowe przewozy rudy żelaza z Ukrainy i Rosji w zwartych składach pociągowych. Poza rudą żelaza przewozimy różne grupy i rodzaje towarów a w szczególności: metale i wyroby metalowe, nawozy sztuczne, artykuły chemiczne, drewno, kontenery, kamień oraz inne ładunki.

W wyniku prowadzonej przez Spółkę. działalności marketingowo-handlowej systematycznie ulega zmianie struktura przewozów na korzyść przewozów pozostałych ładunków, których udział do ogółu przewozów za 2003 rok wyniósł 20,4%. Atutem naszej Spółki w przewozach kolejowych ładunków przez granice_ wschodnią. jest przewóz bez przeładunku do innych wagonów, osiągamy dzięki temu krótszy czas przewozu.
Istotnym elementem linii jest punkt komunikacji przestawczej w Sędziszowie, na którym przestawiamy wagony z toru szerokiego na normalny i odwrotnie.
W ubiegłym roku Spółka nasza poszerzyła zakres świadczonych usług o przewóz samochodów TIR na wagonach kolejowych. Pierwszy promocyjny przewóz składów pojazdów samochodowych TIR z Kijowa do Sławkowa Południowego odbył się_ 7 kwietnia 2003 roku. Aktualnie przewozy tego typu realizowane są. regularnie tj. raz na tydzień. Spółka wdraża System Zarządzania Jakością zgodny z normą ISO 9001:2000. Certyfikat planujemy uzyskać pod koniec 2004 roku.
Dużą. szansą dla linii LHS będzie w przyszłości przekształcenie istniejącego terminala w Sławkowie w międzynarodowe centrum logistyczne o zachodnim standardzie, umożliwiające zwiększenie przewozów kontenerów w tranzycie Wschód - Zachód, a w dalszej kolejności wykorzystanie połączenia transportowego z Azją. Spółka za ubiegły rok uzyskała korzystny wynik finansowy, który pozwoli na realizację planowanych zamierzeń w zakresie inwestycji infrastrukturalnych oraz taboru trakcyjnego. Jedną. z przeszkód w dalszym zwiększaniu przewozów jest brak odpowiednich środków trakcyjnych. Spółka obecnie realizuje przewozy przy użyciu około 25 letnich wyeksploatowanych lokomotyw ST 44 produkcji byłego ZSRR. Modernizacja tego taboru trakcyjnego zapewni wykonywanie odpowiednio większej pracy przewozowej w warunkach zaostrzonych wymagań dotyczących ochrony środowiska. Dzięki modernizacji uzyskamy:

  • Zwiększoną prędkość prowadzenia składów, co skróci czas dostawy ładunku dla klienta i zwiększy przepustowość linii
  • Zaprzestanie popychania pociągów na większych wzniesieniach
  • Możliwość ciągnięcia większego w stosunku do obecnego składu wagonów
  • Obniżenie kosztów eksploatacji poprzez oszczędności na materiałach eksploatacyjnych i wydłużenie okresów pomiędzy przeglądami
  • Dostosowanie lokomotyw do wymagań aktualnych kolejowych norm europejskich T'
  • Ekologiczne rozwiązania układu napędowego w zakresie emisji spalin i hałasu
  • Ergonomiczne nowoczesne kabiny maszynisty
Po przeprowadzeniu wymaganych procedur przetargowych Spółka LHS zawarła umowę na modernizacje lokomotyw z firmą. Fabryka Maszyn Budowlanych i Lokomotyw BUMAR FABLOK S.A. w Chrzanowie. Pierwsze dwie lokomotywy zostaną poddane modernizacji w roku bieżącym. Z chwilą uzyskania pozytywnych wyników próbnej eksploatacji, kolejne lokomotywy kierowane będą do modernizacji. Działania podejmowane przez Spółki w zakresie przedsięwzięć inwestycyjnych mają na celu zwiększenie sprawności technicznej i eksploatacyjnej zarządzanej linii. Mamy nadzieję, ze podpisany w dniu dzisiejszym kontrakt przyczyni się do rozwoju naszej Spółki, jak również do rozwoju firmy BUMAR FABLOK i województwa małopolskiego.

Fabryka Maszyn Budowlanych i Lokomotyw BUMAR FABLOK S.A. w Chrzanowie jest firmą. z 85 letnia, tradycja, w zakresie budowy taboru szynowego.
Do dnia dzisiejszego wyprodukowaliśmy ponad 10.500 szt. parowozów i lokomotyw , w tym ponad 3.000 szt. lokomotyw spalinowych o mocy od 60 do 1200 KM.
W latach 90-tych podjęliśmy współpracę. z czołowymi firmami z branży kolejowej takimi jak Siemens i Alstom dostarczając dla nich podzespoły dla taboru szynowego.
Ponadto prowadzimy między innymi remonty lokomotyw, produkcję części zamiennych do lokomotyw i wagonów oraz rozwijamy wyroby i technologię wytwarzania podzespołów taboru szynowego, w tym w szczególności w zakresie aparatury hamulcowej, osi i zestawów kołowych.
Uzyskaliśmy szereg świadectw, dopuszczeń i certyfikatów dla prowadzonej przez nas produkcji; tj. między innymi: Certyfikat Jakości ISO 9001, Świadectwa spawalnicze DIN-6700 oraz DIN-18 800, Certyfikat kolei amerykańskich AAR dla osi wagonowych i lokomotywowych i wiele innych świadectw dla wyrobów produkowanych w naszym zakładzie. Nasza oferta w zakresie modernizacji lokomotyw spalinowych dla PKP i użytkowników przemysłowych oparta jest o najnowocześniejsze technologie i rozwiązania światowe dla lokomotyw o mocy od 300 do 3500 KM przy zastosowaniu silników spalinowych renomowanych producentów światowych.
Koncepcja modernizacji lokomotyw ST44 na szeroki tor (1520 mm) powstała blisko 3 lata temu i od tej pory prowadzimy prace rozwojowe w tym zakresie, które spotkały się z zainteresowaniem LHS. Dzisiejsze spotkanie mające na celu podpisanie umowy na wykonanie modernizacji lokomotyw ST44 jest wynikiem wygrania wieloetapowego przetargu przez BUMAR FABLOK S.A..
Zakresem umowy objęte są, prace konstrukcyjno-rozwojowe oraz badawcze, których efektem będzie głęboka modernizacja wszystkich istotnych elementów lokomotyw. Najistotniejszym efektem modernizacji jest ponad 50% wzrost mocy lokomotywy. Przy modernizacji zastosowany zostanie nowoczesny zespół prądotwórczy prądu przemiennego wyposażony w silnik produkcji Caterpillar.
Zmodernizowane lokomotywy w BUMAR FABLOK S.A. pojawia, się na torach LHS już w bieżącym roku.

Kraków 15.01.2004

© LHS.pl 1998-2024
 
NINIEJSZY SERWIS INTERNETOWY MA CHARAKTER INFORMACYJNY I NIE JEST ZWIĄZANY Z ŻADNYM PODMIOTEM ZARZĄDZAJĄCYM I/LUB ŚWIADCZĄCYM PRZEWOZY PO LINII KOLEJOWEJ NR 65 (LHS).
NIE GROMADZIMY DANYCH NA TWÓJ TEMAT - SERWIS NIE KORZYSTA Z MECHANIZMU tzw. CIASTECZEK (COOKIES). Broadworks Engine v. 1.05